ΟΔΗΓΟΙ ΑΚΡΟΑΣΗΣ

40
ratenow
Δαίμονες
Χρονολογία: 1991
Εταιρεία: COLUMBIA

Σάουντρακ του έργου που ανέβηκε στο θέατρο Αττικόν το Νοέμβριο του 1991. Η αναβίωση της παράστασης το 2013 αποτυπώθηκε επίσης σε cd. Παρ’ ότι τυπικά δεν ανήκει στην προσωπική δισκογραφία του Ν.Κ., συμπεριλαμβάνεται στον οδηγό λόγω της ανάμειξής του ίδιου και ως ερμηνευτής (σε αντίθεση με τη Μάλα).

Μουσική: N. Καρβέλας

Λιμπρέτο: Σ. Σιδεράς

Ερμηνεία: A. Bίσση κ.α.

Νίκος Καρβέλας
Δαίμονες
Του Βύρωνα Κριτζά

Βαθμολογία SG
Βαθμολογία Χρηστών
Η Βαθμολογία σου

Για πολλά μπορεί κανείς να κατηγορήσει τον Νίκο Καρβέλα, αλλά η έλλειψη καλλιτεχνικού ρίσκου σίγουρα δεν είναι ένα από αυτά. Γράφοντας και ανεβάζοντας με δικά του έξοδα εν έτει 1991 μια ελληνική ροκ όπερα, που πηγαίνει από τον 16ο αιώνα της κεντρικής Ευρώπης στον 20ο της Νέας Υόρκης, εξέπληξε το κοινό και βγήκε από το comfort zone του.

Μετά από ένα ταξίδι στο Λονδίνο, όπου παρακολούθησε την παράσταση Το Φάντασμα Της Όπερας, ο Καρβέλας αισθάνεται έτοιμος να κάνει κάτι πιο κοντά στις ανησυχίες του, χωρίς συμβιβασμούς. Mε κύρια επιρροή το Jesus Christ Superstar, προχωρά σε ένα φιλότιμο ανακάτεμα της οπερατικής μουσικής με ήχους από συνθεσάιζερ και ψεύτικα ντραμς (τα οποία στα early 90's ήταν ο κανόνας), που τον διώχνει πίσω στα τραγούδια. Γιατί για κάθε ελαφρύ ιντερμέντζο και κλασικότροπο κρεσέντο που ακούμε εδώ, υπάρχουν μπαλάντες όπως το «Κόκκινο κραγιόν» ή το «Φοβάμαι», από τις οποίες τα οπερατικά στοιχεία θα μπορούσαν άνετα να λείπουν χωρίς να αλλοιωθεί το παραμικρό. Έτσι, περισσότερο από οτιδήποτε, αυτή η μουσική στροφή φανερώνει τη θεμιτή φιλοδοξία ενός συνθέτη να ξεφύγει από τη λούμπα του σουξέ που περιόριζε το αναμφισβήτητο ταλέντο του. Από την άλλη, ως Ροζάννα και Βασίλισσα, η Άννα Βίσση διευρύνει ουσιαστικά το φάσμα της ως τραγουδίστρια, τολμώντας κάτι καινούργιο και ερμηνεύοντας κάθε φράση της με υποδειγματική εκφραστικότητα. Ξεχωρίζει επίσης η Μαριάνθη Σοντάκη ως Μάγισσα και Λόα.

«Το ένστικτό μου λέει στο Broadway πως θα καταλήξουμε» τραγουδάει ο Καρβέλας, όμως το ένστικτό του έκανε λάθος. Παρ’ ότι σημείωσαν επιτυχία στην Ελλάδα, οι Δαίμονες δεν πέρασαν τα σύνορά της, λαμβάνοντας δε αρκετές αρνητικές κριτικές. Αποτελούν έτσι ένα κρίσιμο σημείο καμπής στην δημιουργική πορεία του Καρβέλα, το οποίο τον ώθησε λίγα χρόνια μετά να επιστρέψει στις ευκολίες των λαϊκών σουξέ, με πληγωμένη ευαισθησία και όλα τα συνεπακόλουθά της. Ο ομώνυμος δίσκος κρύβει πάντως αρκετά καλά τραγούδια για όποιον τα αναζητήσει και πέραν αυτού είναι η ηχητική καταγραφή μιας από τις πιο φιλόδοξες κινήσεις στο χάρτη της εγχώριας ποπ/ροκ έκφρασης.

  1. Oβερτούρα (Ορχηστρικό)
  2. Αχριμάν (Θίασος)
  3. Πάρε Με (Μάγισσα, Διάβολος)
  4. Βασανίστε Τη (Ιεροεξεταστής, Μάγισσα)
  5. Καλή Μου Γκουβερνάντα (Βασίλισσα, Μύρνα)
  6. Στάχτη (Γελωτοποιός)
  7. Θάνατος Στη Μαύρη Μάγισσα (Όχλος)
  8. Μπορεί (Βασίλισσα)
  9. Είσαι Ακόμα Παιδί (Ιεροεξεταστής, Βασίλισσα)
  10. Κάφτε Τη (Βασίλισσα)
  11. Όσο Για Σένα (Μάγισσα)
  12. Τρίχες, Δεν Έχει Τίποτα (Θίασος)
  13. Κλείνω Τα Μάτια (Ροζάννα)
  14. Θα Κάνουμε Μπαμ (Ντάνιελ, Θίασος)
  15. Κάποτε Θυμάμαι Μ΄Αγαπούσε (Λόα)
  16. Κόκκινο Κραγιόν (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  17. Πως Νοιώθεις (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  18. Συγχαρητήρια (Ροζάννα, Δημοσιογράφος)
  19. Ρηλάξ (Λόα, Ντάνιελ)
  20. Φοβάμαι (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  21. Ταμπάλα (Λόα)
  22. Βγήκαν Οι Εφημερίδες (Ντάνιελ, Θίασος)
  23. Στα Σίγουρα Το Έργο Αυτό Θ' Ανέβει Στο Μπρόντγουεϊ (Θίασος)
  24. Ουράνια Τόξα (Θίασος)
  25. Στα Άβατα Μονοπάτια (Διάβολος)
  26. Εφιάλτης (Ορχηστρικό)
  27. Κοντέυω Να Τρελαθώ (Ροζάννα, Μητέρα)
  28. Δαίμονες (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  29. Κύριε (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  30. Το Τραγούδι Της Φιλίας (Ροζάννα, Θίασος, Μέντιουμ, Μητέρα)
  31. Κοίτα Τι Θα Πάθεις (Ροζάννα, Ντάνιελ)
  32. Δαίμονες (Ροζάννα, Λόα, Μητέρα, Αστυνομικός Α΄, Αστυνομικός Β΄, Θίασος)
  33. Κλείνω Τα Μάτια (Ροζάννα)

LOGIN