ΟΔΗΓΟΙ ΑΚΡΟΑΣΗΣ

ratenow
Μάσκες Ηλίου
Χρονολογία: 1984
Εταιρεία: LYRA

Στίχοι: Λ. Πλάτωνος

Ερμηνεία: Λ. Πλάτωνος κ.α.

Λένα Πλάτωνος
Μάσκες Ηλίου
Του Βύρωνα Κριτζά

Βαθμολογία SG
Βαθμολογία Χρηστών
Η Βαθμολογία σου

Οι Μάσκες Ηλίου είναι ίσως ο πιο ασυμβίβαστος δίσκος της Πλάτωνος. Γράφοντας για πρώτη φορά η ίδια τα λόγια και χρησιμοποιώντας τη δική της φωνή στα περισσότερα κομμάτια, μας αφήνει να δούμε το χάος μέσα της, επιδεικνύοντας έντονη διάθεση για παιχνίδι με αυτό που αποκαλείται φόρμα. «Σκοτώνει» τον καλλιτεχνικό της πατέρα Χατζιδάκι, αποπνέει μια φρεσκάδα, αλλά ταυτόχρονα, ήδη από το πρώτο τραγούδι του δίσκου («Το παιδί της παραμονής»), δείχνει να αμφιβάλλει για το αν η πρωτοπορία είναι ο μόνος δρόμος, σχολιάζοντας καυστικά «η ούσία είναι το νέον/ άκρον άωτον/ άχρουν άοσμον, αλλά νέον».

Η Πλάτωνος έχει ακούσει το Big Science της Laurie Anderson και τους ατμοσφαιρικούς White Noise, αλλά είναι αρκετά ταλαντούχα και ευφυής ώστε να μην περιοριστεί σε μια ηχητική «μετάφραση». Ρίχνει στο μείγμα φωνές που τρέμουν, art rock αναφορές, ηχητικά εφέ, ανθρώπινα beatbox και βέβαια το πιάνο της που κρατά την ισορροπία. Στιχουργικά, ενώ κυριαρχεί μια υπερβατικότητα, συναντάμε επίσης απλές και συγκεκριμένες φράσεις-κλειδιά, τόσο για τον έρωτα («κάποτε θ’ αντάλλαζα πετρελαιοπηγές για μια δική σου ερωτική χειρονομία»), όσο και για κοινωνικά θέματα που θίγουν την καλπάζουσα ιδιοκτησία («βάζουν κάτι σκύλους στους κήπους τους που γαβγίζουν απ’ όπου κι αν περνάς»).

Ο κόσμος της Πλάτωνος θα λάμψει ολοκληρωτικά στο Γκάλοπ, ένα χρόνο μετά. Αλλά ακόμα κι έτσι, η αντανάκλαση από τις Μάσκες Ήλιου τυφλώνει μέχρι σήμερα κάθε συμβατικότητα.

  1. Το Παιδί Της Παραμονής
  2. Η Κυψέλη
  3. Μπλε
  4. Μιραμπίλλια
  5. Στοπ
  6. Άλλοθι Με 39° Καλοκαίρι
  7. Lego
  8. Η Λάθος Αγάπη
  9. Διάλειμμα Το Σάββατο
  10. Hopping By Shopping

LOGIN