ΛΙΣΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙ

17 πρόσωπα-κλειδιά της δισκογραφίας

17 πρόσωπα-κλειδιά της δισκογραφίας

Καλλιτέχνες με τον τρόπο τους.

 

 

Πρόσωπα γνωστά ή λιγότερο γνωστά, που έκαναν τη διαφορά. Κάποιοι έδρασαν στη χρυσή εποχή της δισκογραφίας, με σπιρτάδα και επεκτατισμό, άλλοι επιβίωσαν σε χρόνια όπου το μεράκι ήταν σίγουρα μεγαλύτερο από τα έσοδα.

Προσοχή: H λίστα περιλαμβάνει ανθρώπους οι οποίοι εργάστηκαν στη δισκογραφία και όχι σε συγγενή πόστα. Ακόμη, πρόσωπα με πολλαπλή ιδιότητα, συγκαταλέγονται εδώ αποκλειστικά με βάση τη δισκογραφική τους δράση και συμβολή.

  

Αλέκος Πατσιφάς

Αλέκος Πατσιφάς

Κωμικός, εκρηκτικός και απρόβλεπτος, ο θρυλικός ιδρυτής της LYRA οραματίστηκε το Νέο Κύμα, εμπιστεύτηκε έναν παράξενο 20άρη με βραχνή φωνή και έβαλε την Αρλέτα να τραγουδήσει Θεοδωράκη. Χωρίς να του είναι αδιάφορες οι πωλήσεις, μπορούσε να δει και πέρα από αυτές, δείχνοντας το δρόμο για τις ανεξάρτητες εταιρίες πολύ πριν διαδοθεί ο όρος indie. 

 

Γιάννης Σμυρναίος

Γιάννης Σμυρναίος

Σοβαρός και αυστηρός, ως υπεύθυνος του στούντιο Polysound ηχογράφησε μια σειρά από κλασικά άλμπουμ. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι ήταν ο πρώτος που αποτύπωσε σωστά συναυλίες σε δίσκο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Canto General (απ’ όπου και η φωτογραφία), το Μεγάλο Μας Τσίρκο και το Ρεσιτάλ

 

Στέλιος Γιαννακόπουλος ηχολήπτης

Στέλιος Γιαννακόπουλος

Ιστορικός ηχολήπτης της Columbia, άτυπος διάδοχος του πρώτου μηχανικού ήχου που εξειδικεύτηκε στην ηχογράφηση μουσικής στην Ελλάδα, Ευάγγελου Αρεταίου. Ηχογράφησε μεταξύ 1961 και 1983 πολλά 45άρια αλλά και ιστορικά LP όπως ο Δρόμος, ο Μεγάλος Ερωτικός, το Μεταφοραί Εκδρομαί Ο Μήτσος κ.α. 

 

Μάκης Μάτσας

Μάκης Μάτσας

Τζέντλεμαν παλιάς κοπής, υπήρξε διευθυντής της «Μίνος Μάτσας & Υιός» (που το 1990 μετονομάστηκε σε MINOS EMI) από το 1961 μέχρι και το 2003. Το αέναο κυνήγι του σουξέ τον απομάκρυνε από την καλλιτεχνική διάσταση της εργασίας του, ωστόσο συνέβαλε καθοριστικά στην εδραίωση τραγουδιστών όπως ο Νταλάρας, ο Παπακωνσταντίνου κ.α. 

 

Χάρης Ανδρεάδης

Χάρης Ανδρεάδης

Στο δρόμο που χάραξε ο Κώστας Κλάββας, από τα μέσα των 70’s και μετά υπήρξε ο κύριος ενορχηστρωτής στο λαϊκό και την ποπ, πάντα με υψηλή αισθητική. Υποδειγματικός ο τρόπος που χειρίστηκε τις μεγάλες ορχήστρες, αλλά και ο εκμοντερνισμός του στα 90’s, με κομμάτια όπως η «Άνοιξη». 

 

Πάνος Δράκος

Πάνος Δράκος

Αφανής και αθόρυβος, υπήρξε μέσα στους 2-3 κορυφαίους ηχολήπτες των 80’s (Get That Beat, Τα Μπαράκια, Φοβάμαι, Γκάλοπ, Κυκλοφορώ Κι Οπλοφορώ). Με το κλείσιμο των PDR Studios, τα μέσα των 80’s τον βρήκαν στα ιστορικά στούντιο της Columbia, να παλεύει με τις ψηφιακές τεχνολογίες. 

 

Τάσος Φαληρέας

Τάσος Φαληρέας

Προσωποποίηση του δημιουργικού πνεύματος των 60’s, ο Φαληρέας υπήρξε μεταξύ άλλων άτυπος σύμβουλος του Σαββόπουλου, των Πελόμα Μποκιού, του Πορτοκάλογλου και πολλών ακόμα. Συνεργαζόμενος με μεγάλες εταιρίες από τη θέση του παραγωγού, κατάφερε να παραμείνει underground ως το τέλος. 

 

Άκης Γκολφίδης

Άκης Γκολφίδης

Στις αρχές των 80’s έφερε στην Ελλάδα αυτό που λέμε «παραγωγή», αντιμετωπίζοντας τη φωνή σαν όλα τα όργανα. Το “Viva Sahara”, το “Lost in the night”, το «Χαμένο νησί» και πάνω απ’ όλα τα Ζεστά Ποτά είναι δικές του ηχοληπτικές δουλειές, ενώ σήμερα διδάσκει με αμείωτη όρεξη στη MIA Laboratories. 

 

Γιώργος Τσάμπρας

Γιώργος Τσάμπρας

Η μακρόχρονη (και με ηχηρές παύσεις) παρουσία του στο ραδιόφωνο είναι γνωστή, όπως επίσης και οι συνεργασίες του με έντυπα. Εξίσου σημαντική όμως θα πρέπει να θεωρηθεί και η συγγραφή κειμένων που εντάχθηκαν σε ένθετα cd, από τα οποία λείπουν οι υπερβολές, οι γενικολογίες και πολλές άλλες παθογένειες του είδους. 

 

Πέτρος Δραγουμάνος

Πέτρος Δραγουμάνος

Το 1984 απέκτησε το πρώτο του PC, ένα μηχάνημα «εξωγήινο» για τον πολύ κόσμο. Καταγράφοντας εκεί συλλογές φίλων, αλλά και τη μεγάλη συλλογή ελληνικών δίσκων του Γιώργου Τσάμπρα, έχτισε τον πληρέστερο κατάλογο κυκλοφοριών. Για τους αφοσιωμένους Έλληνες μουσικόφιλους, το όνομά του είναι συνώνυμο της Βικιπαίδειας. 

 

Γιάννης Πετρίδης

Γιάννης Πετρίδης

Πέρα από τη γνωστή του συμβολή στη διαπαιδαγώγηση του μέσου Έλληνα πάνω στο διεθνές ρεπερτόριο, ως διευθυντής της Virgin εκμεταλλεύτηκε έξυπνα και διακριτικά καλλιτέχνες όπως οι Τρύπες και τα Ξύλινα Σπαθιά, χωρίς να τους αλλοιώσει, βοηθώντας τους να απευθυνθούν το ευρύ κοινό. 

 

oldphotosprofil1352472548

Πέτρος Παράσχης

Art director και image maker της Universal από το 1985 έως το 2000, έφερε μια ποιητική ματιά στις εικόνες της δισκογραφίας, που έχει τις ρίζες της στον κινηματογράφο. Εν συνεχεία συνέδεσε το όνομά του με επανεκδόσεις και αφιερώματα, πιστός σε μια παλιομοδίτικη αισθητική που έρχεται κόντρα σε αυτό που αποκαλούμε «ποπ». 

 

Coti K.

Coti K.

Πολυπράγμων καλλιτέχνης σε διάφορα σχήματα και πόστα, μεταξύ άλλων υπήρξε ο μηχανικός ήχου στους τρεις πρώτους δίσκους τον Στέρεο Νόβα και βέβαια στο Flood των Raining Pleasure. Ο ευρωπαϊκός αέρας που αποπνέει και η υψηλή του αισθητική, ποτίζουν με ενδιαφέρον κάθε του συνεργασία. 

 

Τίτος Καργιωτάκης, Χρήστος Χαρμπίλας

Tίτος Καργιωτάκης – Χρήστος Χαρμπίλας

Ηχοληπτικό δίδυμο που ενώνει τις τελείες από το Κεφάλι Γεμάτο Χρυσάφι στο Βραχνό Προφήτη και τις σόλο δουλειές του Μπάμπη Παπαδόπουλου και του Δημήτρη Μυστακίδη. Αποστασιοποιημένοι από τη δημοσιότητα, κλείνονται κάθε τόσο στο Royal Alzheimer Hall Studio της Επανομής και ξεχνούν να βγουν. 

 

255057 106294389464503 3016681 n

Περικλής Πιλαβάς

Με έδρα την Πάτρα και χωρίς ιδιαίτερο ζόρι για υψηλές πωλήσεις, η Inner-Ear του έγινε μέσα στα χρόνια το αυτονόητο σπίτι σημαντικών δημιουργών και νέων φωνών. Ακόμα και οι αδιάφορες κυκλοφορίες του label έχουν πάντα καλλιτεχνικά κίνητρα, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό μια αισθητική ομοιογένεια. 

 

87175746 10218221977954937 7214770709036269568 n

Γιώργος Αρσενάκος

Ως CEO της Panik Records, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και πατριάρχης του ελληνικού mainstream. Μοντέρνος και ορεξάτος, κατάφερε να συσπυρώσει γύρω του τα πιο εμπορικά ονόματα, έστω και με μια κατάχρηση δύναμης που βγάζει νοκ-άουτ τους αντιπάλους από το δεύτερο κιόλας γύρο. 

 

Δημήτρης Βασιλειάδης

Δημήτρης Bασιλειάδης

Το label που τρέχει, η B-Other Side Records, φέρνει στην αγορά χαμένους θησαυρούς (όπως π.χ. τα κινηματογραφικά σάουντρακ του Μίμη Πλέσσα), καθώς επίσης και νέες κυκλοφορίες. Ανήσυχος ερευνητής και συνεπής επαγγελματίας, δείχνει το δρόμο σε μια εποχή που η ανικανοποίητη δίψα για το καινούργιο μας σπρώχνει στο παρελθόν.

LOGIN